Thursday, November 6, 2008

sroot srottt!

aku...
sroottt srottt.. jap jap sroott..
badan rase tak best... hidung sakit..
tekak sakit.... batuk
tak makan gak ubat

bini aku
tak de pon srooott..sroott cume tekak sakit.. dia makan ubat semalam
dia cakap kang ni gi klinik panel..

anak pompuanku..
tak sroott gak.. hanye batuk..
bile di tanye dah makan ubat?
diam.. kene pakse baru nak makan.. takdenyer makan secare sukerela

anak lelaki ku
sroott srooottt... hingus meleleh..
kadang batuk sampai muntah.. bile nanges ade can muntah tu...
kat umah.. nak berkelek ajerk.. tak nak dok bawah.. kalo aku tak angkat selagi tu dia akan meleset kat aku sambil paut kaki aku dan tak bagi aku jalan..
bile aku berdiri.. dia diri depan aku, depangkan tangan dengan harapan aku angkat dia..
bile dia tido malam... dan dia terjage nak susu atau lenglain.. akan dipanjatnyer katil dan duduk di atas badan aku ibarat menungggang kude.. kadang sampai terperanjat nyer aku bile terjage tengok anak aku tengah tepuk muke aku atau cube membuka kelopak mate aku... dan dengan keadaan yg kemamo.. aku akan bangun dan buatkan susu.. dan kene tunggu dia tido balik...
bebetul anak bapak nih..

ermm perit gak bile satu family demam selsema....
demam umah baru kot... heheheheh

7 comments:

matakucing said...

gua dah kene last week..memang boring

kojah said...

moga cpt sembuh...
nnti br leh merempit...
hehe

eeka said...

ksian dia demam...
nanti jgn lupa makan ubat biar cepat sembuh...

Uncle G said...

aku baru je lepas kebah.. buring gak nak buat kerja kalo demam

Serinditrimba said...

Ha..samalah...tension tau kalau kena selesema ini

blackpurple @ jowopinter said...

Jangan selsema burung dahlah Muor.

Harap2 kau sekeluarga dah ok.

muor76 said...

matekucing...
tu semua menghapuskan dose kecik kite

kojah...
nak rempit ape kalo naik ex yg dah reput..

eeka..
kesian jer ker? lain lain takde?

uncle g..
musim arr skang...

serindit..
jgn tension.. wat cam bese jerk...

black...
selsema burung? bahaye tu.. eh aku ingat nak bele burung budgie.. tapi wife aku tak bagi lak.. tak baik katenye bele burung...