Wednesday, October 29, 2008

Tua ker?

Besok besday anak aku.. dia mintak play-doh.. (same kot ngan plastersine.. yg mase kekecik aku panggil tanah liat).. mintak kek.....Tu 2 permintaan dia..sebelum nih tak pernah aku belikan dia kek.. tak pernah sambut besday dia..just bagitau hari nih besday kakak..

Skang nih aku tengah sibuk dok nak pindah ke rumah sendiri.. rumah bandung.. (kalo takde aral sabtu nih pindah).. gaji pon tak masuk lagik nih.. wahh! pening gak kepale (sib baik tak botak).. aku usahakan gak nak dptkan kek untuk anak aku.. petang nih gak tempah kek.. Nanti leh sambut besday anak aku time pindah umah nanti..

Bile sedare mare tengok anak aku.. diorang selalu cakap 'wahhh! sekejap jerk dah besor'.. yer ler takkan ler makin kecik... heheheheh dan bile dengor ayat 'sekejap jerk dah besor' tu bermakne... sekejap jerk aku dah makin tua... heheheh

Ermm dah tua..? Baru umor awal 30an.. Sesetengah org cakap.. 'Alaa.. baru 30.. ape nyerrr' Tapi harus diingat.. kelape mude org petik gak nak amek airnye... daun kelape org amek gak nak wat ketupat.. ini kan pule pelam muda yg menjadik kegemaran perempuan yg terkene buatan manusia..

Bini aku selalu gune 'dah tua' kat aku.. Contoh ayat.. 'aik dah tua pon nak pakai baju metallica lagik?'... 'aik! dah tua pon pakai suor cam nih lagi' (merujuk kepade suor koyak dan ala-ala rock)... 'Aik! dah tua pon nak nengok gigs..?'.. 'Boleh ker main rugby dah tua cam nih?'

Bile tengok anak aku.. aku sedor aku dah semakin tua (walaupon sehelai uban pon takde atas kepala).. bile bini aku cakap aku dah tua.. aku sedor aku dah tua.. At least aku ingat gak... heheheh so kene ler tambah amal ibadat.. (ade sesetengah amalan kite, kite tak sedor bile kite buat)

Tapi bile aku pakai baju metallica, bile aku pakai suor koyak, bile aku tengok gigs.. bukan bermakne aku tak sedor... itu hanye ler sebahagian dari hidup aku, mungkin 5 peratus jerk.. (akan hilang satu hari nanti)

Tapi pade sesetengah orang dia tak rase tua.. rase cam umor baru lepas spm jerk.. setiap tahun dia berumor 18 tahun... heheheh dan ade gak orang yg dah beruban penuh kat kepale dan rambut hitam boleh dikire (muke lak kulit tegang) masih lagi rase diri nyer muda.. dan nak jadik pemuda.. dan nak jadik ketua pemuda... heheheh..

hidup kite nih kene ler sesuai ngan zaman... yer ler.. kalo 80an dulu zaman rock kapak.. skang nih zaman.. zaman ape yerk?... kalo dulu mungkin ade sesetengah barang tu memang efisien kalo digunakan.. skang nih mungkin tidak.. (ade sesape ker gunekan batu giling lagik?).. kalo dulu mungkin kelab bangse ajaib tu bagus.. skang memang tak bagus.. hehehehehehe

11 comments:

xy bundle said...

alaa bro.. biasa la tu..
umur tua xpe.. tp jiwa sentiasa muda... kekekkee...

serinditrimba said...

muda lagi beb!

kalau lahir tahun 76 kita sebaya.. muda tuuuuu!

PINATBATE said...

Selamat hari lahir utk kakak yang bapaknya dah makin tua tu..ahaks

blackpurple @ jowopinter said...

Kau pindah rumah tak ada buat makan-makan ke Muor? Jangan lupa jemput aku. He he he!

Apalah ada pada umur Muor. Umur itukan cuma angka. Yang penting jiwa muda. Ha ha ha!

kodoklawa said...

untungnye anak ko lum pandai demanding...isk..isk..isk..klu anak2 aku...x dpt nak nolong...x sempat rai besday pun.. derang dah paw ayah awal2...

mama ranggie said...

jgn tunjuk sgt awak tu dah tua..nanti tua sebelum masanya,betul x?

Sastri said...

happy belated birthday tokakak... semoga membesar menjadi anak yang solehah dan berjaya... lawa tu sudah tentu (berdasarkan gambo dia)... :D

semua orang akan melalui zaman tua... cuma terpulang nak pilih to age gracefully atau sebaliknya... :D

bab ni yang setuju tapi tak tahan nih :
"heheheh dan ade gak orang yg dah beruban penuh kat kepale dan rambut hitam boleh dikire (muke lak kulit tegang) masih lagi rase diri nyer muda.. dan nak jadik pemuda.. dan nak jadik ketua pemuda... heheheh.."

keskeskes... :p

Rajuna said...

ah.diri kita bang. asal cukup solat lima waktu insyaallah ada lah keberkatannya.

aku rasa kalau aku dah kawin pun aku bawa anak bini aku pergi gigs. seorang gadis bertanya aku baru-baru ni.

"kalau aku kawin dgn kau, kau bawa aku pergi gigs tak?"

aku terkedu. soalan di luar topik perbicaraan sebenarnya.

kojah said...

ye, dh tua...haha
so bykkan amal soleh kpd tuhan...

xy bundle said...

rajuna...
layan jer... kekekke..

muor76 said...

xy...
yaa betul tu... tapi kene beringat gak...

serindit...
same tapi aku rase aku antare yg tertua bagi mereka yg lahir thn 76.. aku lahir 1 jan... tuaa siottt

pinat...
bapak nyer tua takper..cam buah kelapa makin tua makin pekat santanyer... heheheh

blek..
takde nyer aku buat makan-makan.. kalo ko nak dtg kene bawak makanan sendiri... wakkakakak

umor tu hanyer ler angka... tapi ade yg dah berumor tapi berperangngai ungka hehehhe

kodok..
anak aku yg pompuan tu cam aku.. hati nak.. tapi mulut tak pandai cakap keinginan tu... kalo yg kecik tu.. semua menan dihulur kat aku..

mama..
eh mane ade saye tua.. ade bebudak ingat saye berumor bwh 28... heheheh

sastri...
anak umpame kain putih.. mak bapak dia yg corakkan.. nanti aku nak train anak aku supaye minat bundle, rugby, vespa, volkswagon heheheh

rajuna..
solat tu tiang igama.. kalo dijage insyaallah yg lain akan teguh.. kalo gadis yg tanye tu tak suke gi gigs.. ko bawak ler gadis lain... hihiih

kojah..
kojah tengok abg nih dah tua ker?