Thursday, November 27, 2008

Vespa



ni vespa adik aku, tapi geran name aku. Adik aku beli dengan rege rm2100 (mahal gak). Aku bawak vespa nih dari bangi ke seremban tanpe road tax (tapi skang dah ade).

Bile aku bawak vespa nih, ade mate yang memandang. Salah ker aku bawak vespa? atau mereka suke tengok vespa.

Kadang-kadang anak aku naik vespa nih sambil buat bunyi moto.. siap ade bunyi pom pom pom gitu, nasib baik tak bunyik pin pin pin

Apebile melihat vespa, aku akan teringat mase kekecik dulu bagaimane aku berangan dok bawak vespa bapak aku, kalo bapak aku balik makan tengahari, aku pakai helmet dan dok atas vespa dan buat bunyi moto (eh! cam anak aku buat skang nih). Dan dengan vespa gak bapak aku membawe 4 ahli keluarge yang lain ke bandor. Abang aku dan akak aku dok kat depan.. aku dok antare abah aku dan mak aku. Memang takkan lupe ler kenangan itu.. bile diingat balik ia akan membuatkan aku tersenyum.. dan aku selalu cite kat wife aku pasal pasal tu (mungkin wife aku dah boring kot dengor cite tu).

Mungkin ade orang tak nak habeskan duit untuk membeli sesuatu yang buruk dan lame cam nih, mungkin dorang tak nak abeskan mase untuk yang buruk dan lame cam vespa nih.

Tapi pade aku, bukan yang buruk dan lame tu tidak bernilai, tidak berharge.. tapi lagi berharge dari sesuatu yang indah,nampak cantik dan nampak gah atau perkase dari luor.

Jadik kalo nak tau nilai sesuatu barang tu kene ler tengok luor dan dalam gak.. dan sayangi lah sesuatu yang kite susah nak dapat.. jangan ler kite sia-siakan ape yang ade, mungkin kite takkan dapat seperti ape yang kite ade sebelum nih.


p/s -susah betul nak carik vespa skang nih, tu baru vespa, lom lagik bsa, norton, triumph, lambretta dll

7 comments:

matakucing said...

ermm teringat bapak aku pey vespa kaler hijau..tp dah tersadai dah..nk repair mau2 dekat 4k gak ler

Unknown said...

masa aku kecik tahun 70an, bapak aku pun ada Vespa ... pg bandar naik Vespa, hantar pergi sekolah kalau hujan pun naik Vespa ... pastu bapak aku dah jual plak Vespa tu ... kalau tak silap aku no plet dia AF 5539 kot.

Anonymous said...

Bapak kita pun ada vespa

plate dia JJ berape ek tak ingat..
dulu dari kl g muar naik vespa.
Bagi memastikan kita tak tercicir jatuh dari vespa (ini kes tidor la nih atas motor) maka bapak kita akak ikat kita ngan tali pada badan dia.. ha ha .. sengal!

kojah said...

dorg ske tgk sbb unik je nmpk...kn vespa nih dh jarang jmp...huhu

blackpurple @ jowopinter said...

Muor, aku nak pinjam vespa kau boleh? Kalau bawak sampai Cameron Highland sampai tak? Hehehe!

Anonymous said...

care gak vespa hang.. hang selalu bawak ke vespa tuh?

Anonymous said...

visit www.scootering.com.my 4 info....