Wednesday, May 5, 2010

ayah sakit ke?

aritu anak aku tanye mase aku amek dia 'Ayah sakit ke?'
aku cakap 'Tak, ayah penat jerk'

tapi mase tu memang aku rase sakit kepale yang teramat sangat... mule dr opis lagik.. tak tau pasal ape.. Tapi aku lawan gak sakit kepale tu.. kalo dilayankan gak.. make... tak masak ler aku... tak berbasuh ler baju.. dan bermacam macam tak lagi...

ermm aku melawan sakit sebab nak uruskan anak-anak.. nak layan anak-anak...
aku lawan sakit, pasal keluarge....
keluarge aku ler yg memberi kekuatan pade aku untuk melawan sakit....

Sakit... datang dari Allah.. kene ler terima.. yer tak...?
keluarge... satu tanggungjawab... kene ler jalankan tanggungjawab...

jadik kalo aku sakit sikit dah melepek... dah mengadoh sane mengadoh sini...
seolah-olah aku tak nak terime ujian dari Allah...
dan bile aku melepek.. tanggungjawab aku pade keluarge pon tak dpt ler dilaksanekan...

kalo aku melawan sakit skang nih... same ke camner mak bapak aku melawan sakit semasa dorang nak besorkan aku? rase aku takkan same....

Dan skang.. kalo aku tanye pade mak bapak aku dorang sihat ke tak.. selalunye dorang akan cakap sihat/ok/cam bese.... tapi naluri anak yang akan dapat mengagak kesihatan mak bapak sendiri...

*ps dedulu aku pon pernah tanye mak bapak aku camner anak aku tanye kat aku.

5 comments:

Silverian said...

Anak-anak adalah rezeki & pemberian yang paling berharga dari yang maha Esa. Walau sakit macam manapun semangat harus kuat dan sentiasa mengingati yang maha Esa. Syabas bro kerana mempunyai semangat yang kental. Semoga cepat sembuh.....

deaf_angel said...

kadang2 kalo kita ngah penat ke, tak larat ke, tak cukup time ke,

tapi tiba2, ntah mana datang energy dan masa

tu Allah tolong tu..

so endure je la hehe...

Hambali ® said...

makbapak akan buat apa saja untuk anak² tapi ...

siti said...

alhamdulillah klu semo org pk cam abg ijam..kata2 abg ijam bg semangat pd saye...ty..

Along Tapa said...

salam..aku stuju dgn ko bro..mmg apa makbapak kita buat tak pat kita nak tanding..lagi maklum lak, la ni cam ko..anak sikit...cba tgk makbapak kita..anak kadang2 smp 8..kalo ko anak 2 rasa camtu,kalo 8??ada kemungkinan 8 kali ganda dahsyatnya..ek??