Wednesday, April 23, 2008

cite pasal mak

tadi aku dapat satu sms... isi sms tu pendek jek '*** (panggilan diri aku dalam keluarga) apa kabar' sms tu aku terima dari abah aku.. aik.. abah dah tau hantor sms.. kate aku dalam hati...
abah pakai henset takde ler lame sangat.. baru 2 3 tahun.. tu pon sebab terpakse.. ye ler abah selalu takde kat umah.. kengkadang tipon umah tak berangkat.. memula abah pakai henset... semua bende ditanya... anak-anak ler yg tukang ngajo... camne nak dail.. nak jawab talipon.. dll kire abah ikut gak ler teknologi nih..
tapi mak langsung tak tau nak gune henset... yang mak tau hanya tekan butang menjawab ajerk.. bukan itu aje.. mak tak tau nak gune talipon umah.. kalo nak talipon sedare mare.. abah atau anak-anak yg tukang dailkan.. mak hanya cakap ajerk..
dulu mase tv hitam putih.. mak tau bukak tv.. pastu tuko tv kaler yg tekan tekan.. mak tau gune gak... tapi bile pakai tv yg pakai remote.. mak jadik kalut..tak tau gune.. lame ler gak mak tak tau nak onkan tv.. tapi bile abah ajor baru mak memberanikan diri gune remote..
tu lah mak aku.. dia takut nak gune barang letrik yg dia tak bese gune.. ade ler beberape barang lektrik yg mak tak pernah guna.. anak-anak yg bagi.. tapi bese arr wat perhiasan.. mungkin barang-barang tu mak tak perlukan sangat..mak hanya gune kan barang yg diperlukan sahaja. mungkin teknologi ni tak penting bagi mak. seorang surirumah yang tidak berpelajaran tinggi dan dah berumur tidak memerlukan teknologi yang tinggi untuk meneruskan hidup
bior ler hanya anak-anak dan cucu-cucu dia yang tau..




mak, abah dan adik aku

2 comments:

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

nak sambut hari ibu ni,apo nak bagi kat mak?

:)

eyzzah said...

Pak Jam, wahhh, sudah ade blog yer. Bagus, bagus.

Hahahahhaa, mak-mak kite ni memang lah satu geng. Huhuhuhu. Nama pun sedara mara yer dak. Ahaksss. Kalau barang elektrik kat rumah tu rosak, memang bukan mak lah yang buat rosak eh.