Wednesday, August 13, 2008

Ketuanan melayu tercabar...

Ape...! itm nak dibukak kepade bukan bumi? Mane boleh.. tu benteng terakhir utk budak melayu.. Keistimewaan untuk melayu.. Susah melayu kalo takde ipt yang khas untuk melayu.. Jom kite berdemonstrasi.. jom kite adekan bantahan... jom kite mengarok.. jom semua.. walaupon ade pemimpin melayu cakap orang yang berdemonstrasi itu seperti berok-berok di jalanan.. dan Pak Lah kate 'Jangannnn!.. kite ketepikan tu semua.... kite utamakan ketuanan melayu...

Dah ler MRSM dibuka untuk bukan bumiputra... tercabar ketuanan melayu..

Dah ler di WPI tak dilaksanekan DEB... tecalar ketuanan melayu...

Dah ler Kampung baru dicadangkan handak dibangunkan ganti ngan komplek beli beLAH.. tergadai ketuanan melayu..

Dah ler agong digelar NATANG... terpukul ketuanan melayu..

Dah ler perlantikan MB terengganu nak diboikot oleh Adun lain.. mereka mencabar ketuanan melayu.. biadap sungguh..

Dah ler mase perlantikan MB Perlis yang baru bekas MB yg dulu tak nak dtg.. berani dia mencabar ketuanan melayu.. kurang ajor tol..

Dah ler subsidi mungkin akan ditidakadekan... habes ler ketuanan melayu..

Dah ler kuase sultan dikurangkan... takde makne ler ketuanan melayu..

Dah ler tanah melayu byk diamek untuk dibuat projek besor... akan pupus ler ketuanan melayu...

ni bebetul tinggal benteng terakhir nih.. tapi benteng yg dah hancur tu saper yerk yg hancurkan eikk?

-ps- Sile bace ngan otak kiri entry ini...
Aku tak menyokong cadangan itm dibuka kepade bukan bumi.. bukannyer ape.. bior ler keistimewaan tu dikekalkan sampai bebile.. hak melayu dah cukup tegadai dah aku rase... tinggal melayu jerk yang nak membela nasib mereka sendiri.. (bukannyer pemimpin yang nak jage kepentingan sendiri dan perot yg boyak)

3 comments:

mamaranggie said...

itu kan cadangan khalid ibrahim dr PKR?kalo salah,tolong betulkan!hiks...

blackpurple @ jowopinter said...

Kau rasa kalau TS Khalid itu orang amnu, macamana agaknya persepsi masyarakat? Ataupun yg buat cadangan itu Pak Lah?

Aku rasa kalau nak emosi, atau tak bersetuju pun biarlah kerana betul2 sayangkan Melayu, bukan kerana sentimen politik....

Anonymous said...

Yang depa panggil natang tu, bukan MB terengganu yang baru ker?
tengah fikir pakai otak blah kiri ni