Friday, August 15, 2008

COPY PASTE

ade budak tanya aku.. camner nak tulis blog.. aku cakap ler tulis jerk ape yang ko nak tulis... nak cite ikan ke.. kambeng ker.. sayur hidroponik ker... kain pelikat kaler biru ker... sukati..

dia tanye aku.. kalo copy paste artikel ok tak?
aku kate lak
boleh.. tapi tak original..
boleh gak amek idea.. boleh tiru.. kalo copy orang nyer jgn lupe bagi kredit/sumber.. yer ler karye orang lain takkan nak claim kite nyer yer tak?
kang nanti ade yang kene panggil datin plagiat lak

sebut pasal copy paste dan amek idea nih..
surat penyokong umno kepade pak lah yang aku hasilkan (idea asal dr bapak aku) telah byk di copy paste. dan diedarkan kat email.. dan dimasukkan ke dalam blog orang lain.. siap ade tuko slang nogori.. tak kisah ler.. janji ape yang aku nak sampaikan boleh dibace oleh ramai orang

sebut pasal curi idea lak..
aku teringat ler ade satu kelab miskin nih.. kelab nih di singkirkan dr kelab di sebuah banglo.. dulu kelab miskin nih cadangkan kije 5 hari jerk seminggu..
pehh abes dikutuk nyer oleh kelab kat banglo tu.. dikatenye tak bagus, tak efektif, tak efisian, pekong, pengor, kenyor, badigol sood, wak lu lengkong.. dan memacam lagik ler..
tup tap tup tap.. kelab kat banglo tu amek lak idea tu..
pastu dorang cakap ler.. boleh luangkan mase lebih utk family ler.. membine keluarge bahagia ler.. nanti leh gi aktiviti masyarakat ler.. dan bermacam-macam lagik yang baik.. tapi dorang takde pon inform idea asal tu dari saper..

korang pasan tak? hehehheheh
tu ler dia orang orang yg suke masuk bakul angkat sendiri, atau gali kubur tanam sendiri..

No comments: