Friday, January 30, 2009

Ape yang ko perjuangkan?

Pertanyaan bapak aku kepade seseorang yang ade pangkat kat dalam kelab bangse ajaib..

Ape yang ko perjuangkan?

Bangse?
Adekah bangse kite skang nih teruk sangat sampai tokleh carik makan?
Orang tu tak jawab..

Agame?
Ape yang ko buat dalam memperjuangkan ugame? Ade ko bagi syarahan ugama? Ade ko dirikan sekolah ugama?
Orang tu diam jerk

Negare?
Ape yang ko buat untuk negare? Negare kite nih tak merdeka ker? Negare kite nih tengah perang ker?
Pon diam...

Skang nih ko hanye memperjuangkan diri sendiri... untuk keluarge ko ajerk.. bukannyer ape.. lagi satu jangan lak ko luper yang mane halal yang mane haram.. Aku tak nampak ape yang ko perjuangkan sekarang nih.. sebab ko hanye main anggok ajerk.. main langgor jerk.. main telan jerk.. main terime jerk...

Tu ler sedikit dialog bapak dengan orang yang berpangkat dalam kelab bangse ajaib sebelum pilihanraya KT aritu...

Sekirenya kite nak berjuang ker.. nak tolong orang ker.. buat ler ngan bebtul.. ngan ikhlas.. tak yah harapkan sesuatu seperti kertas yang mempunyai gambor agong yang pertame... ni kebanyakkan orang berpangkat dalam kelab bangse ajaib tu hanye memperjuangkan perot sendiri ajerk...

7 comments:

matakucing said...

memang kalau soalan tu ditanya kat pemimpin2 sekarang..pasti terkedu lidah.

Rajarockapak said...

penuh ngan falsafah + sindiran,tp macam tu la adat dunia..kalo dah berkuasa,cari sendiri punya dulu..yang lain pegi mampus.

seridnitirmba said...

Setuju-setuju.
Kalau sayap sedia ada dimansuhkan ramai yg menangis..

Si Jambi Darat said...

yup..betol gak tu..semua kerana duit.hmm...

iklan: new item's update, click http://the-good-old-things.blogspot.com

blackpurple @ jowopinter said...

Perjuangan untuk memenuhkan kantung sendiri Muor... hahaha!

ainzoo said...

Betul Betul Betul (Siri Ipin & Upin, ehe)..
cenggitu la dorng..main bab politik ni, seme sama je..Naik lemas tgok senario skrg...

nk petik kata dr sorg cgu..POLITIC is come from POLY which is mean MANY and TICKS which is a parasite that sucking blood...so, PK2 kan le...=)

Uncle G said...

lompat si katak lompat,
lompat lah tinggi2,
cepat la abg cepat,
mari kita LOMPAT PARTY...