Friday, April 17, 2009

Misteri di rumah bapak aku..

Ni aku nak citer sedikit misteri yg ade kat umah bapak aku...
Rumah bapak aku nih asalnyer satu jerk.. pastu dah renovate.. tambah dah jadik 3 pintu.. 2 pintu sewakan orang... dulu umah bapak aku nih umah atas.. pastu turunkan bawah...

ade satu ruang umah bapak aku nih... ruang nih adelah ruang tamu asalnye pastu mase diturunkan.. ia jadik ruang tamu.. pastu bilik.. dan skang nih jadik ruang tamu balik.. sebab disewakan kat org..

di antare kejadian misteri yg aku ingat

mase ruang tamu tu dijadikan bilik.. arwah atok pompuan aku pernah tido kat situ.. ade sekali tu dia cite kat mak aku.. mase dia tido kat situ dia mimpi ade org jumpe dia.. nak bagi sesuatu (keris kot.. aku pon lupe) tapi atok aku taknak.. dan besoknyer dia mimpi lagi.. ade orang jumpe dia.. dan tanye kenape tak nak terime pemberiannye.. cite nih aku tak ingat sangat...

mase form 1.. aku tido kat situ.. ade 2 kejadian misteri berlaku pade aku.. yang pertame.. mase aku tengah tido.. tetibe aku sesak napas.. dan bile aku bukak mate.. aku tengok satu kaki yg besor memijak badan aku.. menggigil aku siot.. pastu.. puas ler aku meronta.. dan akhirnya aku dpt lepaskan diri.. terus aku tido kat mak aku..

kejadian ke 2 lak.. mase tu aku ngah tido.. tetibe aku tersedor.. dan aku terbau cam hames kambing jantan (sape tak tau baunyer sile ler carik kambeng bobok dan cium).. bile aku tengok kat dinding (yg jauh dari aku) aku nampak seekor rimau.. gigil wa cakap lu.. dan tetibe rimau tu bangun berlari.. dan melompat melintasi aku terus tembus ke dinding... tapi mase nih aku tak lari.. sebab aku rase cam mimpi...

bapak aku pon pernah mengalami kejadian yg pelik kat bilik tu... mase tu bapak aku dah tido.. mak aku ngah solat.. tingkap bilik terbukak... tetiba mase bapak aku tido tu.. dia bangun (mate masih tertutup) dia menjerit 'pesal ko nak kaco bini aku?' pastu terus dia bersilat.. sungguh sungguh dia bersilat.. sampai mak aku abes solat ler bapak aku bersilat.. pastu dia baring balik... besoknyer bapak aku cite kat mak aku.. mase mak aku ngah solat tu.. dia nampak satu orang hitam berbulu.. besor.. kat tingkap.. lembage tu tembus tingkap (tingkap tu ade palang) dan nak kaco mak aku tengah solat.. pastu dia lawan ler ngan lembage tu.. akak ku pon ade mase tu.. aku dah ngorok dah...

kalo tak silap ade ler beberape kali bapak aku bersilat mase ngah tido dalam bilik tu... tapi aku tak ingat camner kisahnyer..

Misteri tak? misteri siot.. rase cam mimpi.. tapi cam betul... ntah ler..
dan skang nih.. orang yg sewa umah bapak aku tu.. cakap.. ade ler perasaan seorang tua berserban dan beruban...

Dan yang paling best aku rase.. bapak aku ade ilang cermin mate.. menjajo dia carik.. yer ler.. nak bace tokleh.. puas ditanye orang.. puas dicarik.. tak jumpe.. nak kate orang amek.. takde lak orang dtg ke rumah aku mase tu.. org curik pon nak wat ape?... dan tetibe selang 2 3 hari.. ade satu cermin mate kat atas gobok umah aku.. bapak aku pakai.. same powernyer ngan cermin mate yang hilang tu.. tapi design lain...bukan bapak aku punye.. dan takde org yg dtg umah aku mase tu.. ntah sape punye ntah.. bapak aku just cakap 'terime kasih ler sape yang dok gantikan cermin mate aku nih, kalo tak susah aku nak ngaji'

heheheheh memang agak misteri ler umah bapak aku tu.. tu lom lagi citer pompuan ngilai luor umah.. orang berlari atas bumbung.. orang dok cucuk lantai umah (mase umah atas).. lembage hitam dok atas aku.. orang membasuh kain belakang umah.. org berkenduri belakang umah.. terlebih orang bile dikire.. seseorang menunggu aku kat luor umah... orang tolong kemas rumah... dan bermacam lagi ler..

tapi tu ler.. bile dah byk kali hadapi bende tu.. dah tak rase misteri dah..
jin syaitan dan iblis nih memang wujud.. cume kite jangan ler sampai tersesat dan syirik.. sampai percaye kepade bomoh dan tangkal.. kene yakin kepade ayat al-quran dan Allah...

tu je ler sedikit tenatnag misteri di rumah bapak aku..
sekian terime kasih...

9 comments:

deaf_angel said...

hari lain je la aku baca penuh cerita ni eh...haha.

aku kat keja sorang2 malam2 buta ni...

takuttt hahaha

kucingorengemok said...

rimo tu baru lepas makan kambeng eh? hehe. waris jari hantu betul.

matakucing said...

oh misteri nie...sampai sekarang ker ada lagi benda2 tu

berteromber said...

rumah2 lama biasa la benda camgini...rumah atok aku dulu pun banyak cerita2 camgini...tu yg kalau balik kg...bila malam sanggup tahan kencing sampai siang...maklum la bilik air kat luar...hehe..tu dulu..sekarang rumah atok aku dah ada bilik air dlm rumah dah..hehe

eeka said...

hahahhaa
nice story yer abang jam...
tak sangka abg pernah kena kacau... ish... serammmmmmm

blackpurple @ jowopinter said...

Sama-sama.

Kau tak panggil Uncle Seeker buat kajian ke Muor... Hehehe!

muor76 said...

deaf..
ko dah bace tak?

kucing
kambing bobok bau pengok siott

matekucing..
bende tu ade lagi.. tapi aku wat derk jerk

berteromber
kat umah kawan aku.. bilik air kat luor.. kalo dia nak kenceng.. dia pakai pancut jerk kat pokok..nak masuk bilik air pon takut

eeka..
sib baik tak kene kaco ngan awek seksi

black..
bagus gak tu.. masuk tv ler mak aku kekekek

deaf_angel said...

dah

betul ko cakap, sekeliling kita dan dalam kita, ada setan dan jin.

terpulang pada kita untuk cuba jaga diri kita dan orang2 yang kita sayang tapi jangan sampai syirik dan salah bawak.

eiza in the house.. said...

salam bro,
sungguh misteri sgt..leh tau umah bapak bro tu area mana..nak jejak misteri nie..:)