Wednesday, August 12, 2009

cite kawan aku yang berbulu..

ade sorang kawan aku dok cite pasal perasaan berbulu dia kat seseorang..

dia cite ler pasal orang tu... dia cakap...
kawasan perkuburan bapak orang tu kat muor... tak terurus pon... bersemak samun... (aritu aku ade ler lalu.. mmg nampak bersemak pon)..

sekolah agama bapak orang tu... alahai..kesian nyer.. orang tu takde pon nak amek port sangat pasal sekolah yang bapak dia buat... padahal orang tu dah lame kaye... ape salah dia sedekah duit sket upgrde sekolah arwah bapak dia.. (yg nih aku tak tau, sebab aku dah lame tak lalu dan tengok sekolah tu.. kalo mase dulu time orang tu dah kaye mmg nampak sedih sket arrr)

mase orang tu menjadi seseorang (skang pon masih lagi seseorang) ntah bape banyak tanah ler yang tergadai... kat sane.. kat sinun... kat muor... kat johor... kat gelang patah.... (yang nih banyak aku dengor orang cite)

mase muo banjir orang tu datang melawat mangse... pastu orang tu kene maki lak ngan mangse banjir.. pesal eikk? (yang nih aku ade terbace/terdengor.. kawan aku translate dari sotkabor cine)

pastu kawan aku dok cite... dia ade terdengor mase sultan bagi negeri johor dan jajahan takluknye buat majlis sambutan hari lahir.. sultan tak jemput orang tu.. tapi orang tu datang gak.. last last sultan kensel majis dia terus balik istane...
(yang nih pon aku ade terdengor orang lain cite)

pastu orang tu pernah eksiden kat muor... mase tu lak ade orang panggil dia encik.. terbeliak mate.. terjojol cam nak kuor biji mate pasal orang panggil dia encik.. (yang nih pon aku ade terdengor orang lain cite)

pastu kawan aku dok cite... sultan marah mase tuko cuti.. dulu kat johor jumaat cuti... sultan cakap jgn tanye dia... tanye anak si polan tu...(yang nih kalo tak silap aku mase sultan datang muor sultan pon ade sebut pasal nih)

ermm pastu memacam lagi ler kawan aku cite... aku hanye senyum jerk dengor cite kawan aku tu....

kawan aku nih... yang aku tau... keluarge dia dari parti bangse ajaib.... ermmm ntah ler....

*p/s hanye orang yg tau jerk yang akan tau... byk cite tak best gak ler pasal orang tu yang aku selalu dengor dedulu..... skang nih pon aku ade dengor gak... ermmm ntah ler.. tak tau ler betul ke idak...

8 comments:

matakucing said...

sape ek..warga johor mesti tau

eddie dewanaga said...

dia punya projek masa jaga johor dulu pun byk jadik 'gajah putih'...

sampai sekarang tuanku tak berkenan dgn dia.

deaf_angel said...

ok pe, panggilan 'encik'. ni up sangat ni.

epen said...

sapa kawan ko tu...meh sini aku nak jumpe dia...kekeke...

berteromber said...

dia ni masa duk johor memang ramai warga johor tak suka..Kg Melayu pun nyaris2 tergadai..kat tepi selat tu pun masih ada bangkai projek gajah putih dia tu..memang sultan pun tak berkenan...

ainzoo said...

setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

serinditrimba said...

Memamng.. aku tau citer tu... he he... yang aku tau adik beradik dia ramai..sangatttttttttt ramai

muor76 said...

mate kucing
org johor dah lame tau

eddie
ko bygkan ler.. mase besday sultan.. sultan siap balik istane sebab dia dtg.. walaupon dia tak dijempot..

deaf..
encik pade kite mmg ok.. bapak dia org panggil ustaz jerk.. takde pon encik.. heheheh

epen..
ko kenal kawan aku tu.. heheheh

berteromber...
sebab tu sesenang jerk dia kuor dr dun johor..

ainzoo..
ko setuju per tu? kekek setuju nak getol kepale dia ker?

serindit..
memang.. bapak nyer bini 4.. tapi mase abg dia ninggal eksiden ngan kawan aku tak nampak lak bayang dia melawat.. nih kawan aku cite ler..