Thursday, November 12, 2009

remaja punye operasi rahsia...

Lagi seminggu lebih dah mule cuti sekolah.. Bapak aku dah bape kali cakap kat aku.. tinggalkan jerk kakak kat kampung.... Aku cakap susah gak... yer ler... bile kakaknye takde adik nyer mencari... Kalo kakaknyer ade leh gak tolong tengok-tengok kan adik dia time aku masak.. (aku masak time hari kije jek, wife balik lambat) Kalo kakaknyer takde sape lak adiknye nak lepuk? nak wrestling? nak kejo....? heheheh

Dulu.. time aku sekolah rendah.. kalo nak cuti sekolah jerk.. dah ade rancangan ape yg nak dibuat... godak parit tangkap ikan, buat benang kace wat lawan layang-layang, tangkap spider, main perang perang (aku nak jadik vic morrow), main guli, main senapang ceri, buat lestik.., main gasing, lawan ikan lage dan beberape lagi permainan yg bebudak kampung main... dan memacam lagi ler.. Bile nak kuo umah.. mak bapak tanye nak gi mane.. selalunye aku akan cakap nak gi umah kawan dan nak wat ape.. erkk kecuali godak parit n main lestik ler..


Bile masuk sekolah menengah... nak cuti sekolah.. rancangan dah tak banyak... Yg selalu terpikir.. nak ke johor..(ade terselit operasi rahsia) berkelah..(ade terselit operasi rahsia) nak camping (gunung ledang tu tempat peberet ler selalunye akan ade operasi rahsia).. dan yang selalu aku buat (yg tak byk faedah) merambu... lepak umah kawan.. lepak kat tugu jalan daud yang terletak di squareabout.. ukor bandor... lepak bus stand.. dan melakukan operasi-operasi rahsia... heheheh

Bile nak kuor umah.. mak bapak tanye nak gi mane.. jawapan simple..'nak gi umah kawan' tanpe memberitahu tujuan nak ke umah kawan sebab nyer, mungkin akan ade operasi rahsia... kalo mak bapak tanye gak nak wat ape.. selalunyer jawapan yang kuo 'Lepak jerk. Takde ape. Ade lerrr' kengkawan aku pon ramai camtu... heheheheh

Mase sekolah rendah... cuti jek, banyak dapat keseronokan... sekolah menengah.. cuti jek... banyak aktiviti nakal bermula... semua nyer operasi rahsia... hahahahah

Bile aku dok sengsorang sambil memerhati burung, tupai, rerame (sibu sibu jerk jarang nampak) kat belakang umah... aku terpikir gak.. camne ler keadaan remaje mase anak-anak aku membesor... takut siot... yer ler.. kadang kite dah didik dia dari kecik... tapi pengaruh kengkawan lagi kuat bile remaje.. yer ler remaja nih banyak operasi rahsia..

teringat kata-kata bapak aku... 'Aku tak ngajo ko camni' heheheheheh tu ayat bapak aku aku bile kantol... siot jerk... (jgn tanye aku kantol ape.)

Adekah satu hari nanti aku akan kuo ayat yang same? errmmm zaman skang nih pon bebudak sekolah rendah dah ade yang buat operasi rahsia... ape tah lagi remaja.. So aku harap mak bapak yang sayang anak-anak, peratikan ler mereka di waktu cuti... takut dorang wat operasi rahsia..

ps.. Jangan tanye aku apekah operasi rahsia aku..

5 comments:

matakucing said...

top secret tu haha ciblon ker

siti said...

hehehe

eddie dewanaga said...

kenangan mengusik jiwa tu... masa tu gua tengah layan Dancing Queen beb... bukan lagu rock!

kodoklawa said...

anak aku..cuti sekolah lg best boleh duduk 24 jam dpn laptop...x ingat makan..tak main...dah nak terkencing br mencicit lari ke bilik air..pernah gak x sempat..atas kusi gak dia membeser..hangin aku tang ni..yea laa...aku gak y kene cuci kusi tu tambah tension musin ujan gini...x kering2 kusi tu..

deaf_angel said...

ah...vic morrow.

legend zaman aku budak2 dulu bawak senapang kayu masuk dalam longkang.. berlagak jadi vic morrow.

memories sey