Friday, June 6, 2008

Surat penyokong umno untuk pak lah.

Dari petikan akhbar

NASRUL TERIMA ANUGERAH BELIA ASEAN

BANDARAYA MELAKA, 11 Feb - Selepas mengharumkan nama belia Melaka sebagai Tokoh Kepimpinan Anugerah Belia Negara 2007 peringkat kebangsaan, kini Nasrul Ahmad, 31, mengharumkan pula nama Malaysia.

Kejayaan beliau menerima Anugerah Belia Asean (Asean Youth Award) di Laos sempena Mesyuarat Belia Asean pada 6 dan 7 Februari lalu membuktikan bahawa belia Melaka mampu menempa nama sebagai belia yang cemerlang di peringkat antarabangsa.


aku rase kan kawan aku merangkap boss kat melaka nih mesti antara manusia yang terawal ucap terima kasih dan tahniah pade pak lah kerna menaikkan rege minyak

kat sini aku ade letak contoh surat yg boleh digunakan oleh penyokong umno dan bn untuk ucap tahniah dan terima kasih kepade pak lah..

kepada pak lah... PM kesayangan ku

saya ingin mengucapkan terima kasih kepade pak lah kerana menaikkan rege minyak..
selepas ini apebile rege minyak naik.. rege barang yg lain akan naik..
saya akan merubah tabiat saya dari makan ikan kembung yg dah merah mate dan pecah perut kepade ikan kering sahaja..
saya sanggup berkorban untuk umno dan bn..
anak saye yg seramai 5 org itu boleh bekerje selepas waktu sekolah untuk membantu keluarga dan meneruskan tradisi menyokong umno dan bn
saya akan merubah bilik bilik yg ade di rumah saya untuk dijadikan tempat menternak ikan dan menanam sayur secare hidroponik
saya terpakse tanam dalam bilik kerna saya dok kat umah flat..
rebet yg diberikan kepade saya memang melebih dari keperluan saya..
apebile saya congak.. saya hanya menggunakan 20 sen aje duit minyak moto sehari.. ade untung 21 sen
saya tak pakai pon kete... sebab bile minyak naik.. saya kene jual datsun kotak mancis saya.. dapat gak duit..
anak anak saya, saya akan soh eksesais setiap hari dengan berjalan kaki atau naik beskal ke sekolah.. sejauh 5 km
walaupon saye berpendapatan rm 1000.. ia terlebih cukup untuk keluarga saya...

buat permulaan untuk merubah kehidupan saya..
saya tidak akan menggunakan gula... tak akan menggunakan tepung untuk buat jempot-jempot
akan menggantikan beras ngan ubi... setiap hari saya dan keluarga akan berpuasa (kecuali pade hari hari yg dilarang ajerk)
saya akan buat minyak masak sendiri
itu antara care saya merubah hidup..
ade banyak lagi care
semuanya kerna umno dan bn...

dan saya ingin meminta pak lah supaya menaikkan lagi rege minyak yg ade..
bukan tu ajerk.. diminta menaikkan lagi rege tol kerna org sebelah rumah saya nih org pembangkang dia selalu ikut highway, bior padan ngan muke dia.
mungkin pak lah boleh melawat saya dan bersedekah kepade saya sehelai kain pelikat dekat-dekat pilihanraya nanti..
insyaallah kain pelikat itu saya akan framekan dan gantung dirumah.. tapi jangan lupa.. pak lah tandatangan yerk..!

jgn lupe pak lah.. naikkan lagi rege minyak..
jgn turun kan gaji menteri menteri dan tuan penasihat 25%..
saya tetap akan menyokong pak lah..

akhir kata bior pak lah senang, janji kami susah.. hidup umno, hidup bn..

sekian terima kasih..

ps/ sampaikan salam saye pade KJ dan patrik badawi.. dan tak lupe gak tuan punya syarikat scomi

pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca, harap balas.

8 comments:

mama ranggie said...

kuang3x...

makin tersepit kite!

blackpurple @ jowopinter said...

Pecah kaca, pecah cawan
Sudah baca, letaklah jawatan

hahaha!

Uncle G said...

hahhaha.. memang sempoi... pakcik suka

PINATBATE said...

kehkehkeh...suka la surat ni...

princesspelise said...

kehkehkeh...lawak2...ciannyer pak loh dpt surat yg begitu syahdu cenggini ek...

wantos said...

pergh..
bgus btul sape yg wat surat ni..
hati mulia betul..
idup pak lah..

Addeena Dzakwan said...

tengs;) tp surat neh deena ambil dr blog ex - mb selangor.

sorry tempek kat blog deena;)

ummum said...

the nogori version.. kalo ade sape2 nk baco.. silo lh ko http://ummum.blogspot.com/2008/07/surat-orang-rombau-nogori-9.html .. dpt org forward kt email.. klaka wehh haha :P~ ha btq credits to d original version hehe..