Tuesday, December 16, 2008

Kain Yang Perlu dicorakkan.









Ni anak kedua aku.. Luqman Harith. Lahir pade 07.03.07 . Aku tengok mase dia keluor.. Aku diri sebelah doktor (doktor intan kat colombia asia seremban) mase doktor tu sambut anak aku.. siap aku dengor bunyi ploppp!...Rugi beb kalo suami tak tengok mase anak kuor.. hehehehhe hmmm Satu amanah.. satu tanggungjawab.. satu kegembiraan.. dan bermacam satu lagik..

Anak laki memang beza dengan anak pompuan.. orang nyer geratel, harap dah besor nanti geragas.. dia ketetel.. harap dah besor nanti jangan ketotol.. asyik mengelinjang jerk (kalo dok diam jerk mesti aku yang risau) Dia hanye diam ketike tengok little einstein..

Skang nih belum leh bercakap lagik.. ade ler beberape perkataan yang dia leh cakap.. tapi perkataan yang memula sekali dia cakap ialah 'ayah' (same cam akak nyer).. ibu lom pandai sebut lagi.. (jeles siot wife aku)

Memang manje ngan aku.. kalo dia bangun malam nak susu, mesti ayahnyer kene amek.. kalo ibu nyer nak amek, dia akan melarikan diri dengan menyelitkan badannyer di celah katil atau gobok.. Kalo dia berjaye naik atas katil.. dia akan duduk di atas badan ayahnyer sambil menepuk muke ayahnye supaye bangun dari tido...kadangkale bile ibunye buatkan susu dia tak nak minum kalo ibunye bagi.. tapi dia akan minum bile ayahnye hulurkan susu tu..

Bile dia nanges pastu ibunye amek.. tangesan nyer kadangkale tak benti.. tapi bile ayahnye amek dari ibunyer.. otomatik dia akan diam dan akan melentokkan kepalenyer ke atas bahu ayahnyer..

Tido pon selalu ngan ayahnyer.. kekadang baring bawah ketiak ayah.. kalo ayahnyer nak kuor mule ler kelam kabut berlari kejor ayahnye...

Itu ler anak laki aku yang aku harap akan menjadik anak yang soleh pade mase akan datang.. insyaallah..

p/s entry ini dibuat sebab ade kawan wife aku nak tengok gambor anak aku.. kalo tak paham sesetengah perkataan tu leh ler tanye..

11 comments:

eeka said...

hahahahaha
anak bapak betul la.... ish...
kesian wife abg,...
sapa tak jeles..
anak asyik duk bawah ketiak husband jer...
ehhehe

Anonymous said...

hahaha...menon tul...okler tuh special dedicated to me...hahaha

org bkan x jmpe ler...org jus maleh nak gode satu2 topik...

hehe...jgn mare...
die mmg nmpk muka hang bnyk dri muke ila

eeka said...

adeh.... bley plak orang tu jeles....
bila gtau muka anak laki dia lebih mirip wife dia...
hehehehe
apa kes?
klo yang pempuan tu la baru mirip muka ayahnya... hehehe

matakucing said...

aha geratil cam bapaknya kot

Anonymous said...

ha ha...
Kalau aku..confirm aku jeles giler. Mau bergadoh aku laki bini pasal anak tak nak ngan aku..

Haha ha sadis.. ko tak tau ke aku memang 'kejam'

blackpurple @ jowopinter said...

Kau pun geratel juga masa kecik2 dulu Muor. Ha ha ha

Kacak macam kau juga la... He he he

en_me said...

chomeyyynyerr..

muor76 said...

eeka...
yer memang anak bapak... sampai abang pon pening kepale... bior anak dok bawah ketiak bapaknyer... tapi kalo wife nak cium bau ketiak leh gak... wakakakak

chenta qaseh..
ko nih elin malas tol nak belek blog aku.. yer ker muke aku? heheheh

mate kucing..
bapak nyer tak geratel.. tapi manjer jerk... heheheh

serindit..
wife aku jeles.. tapi nak wat camner kan.. dah anak aku lagik manje ngan aku.. nak tido pon ngan aku... huhuhuhuhu

blek...
aku tak geratel ler... time kekecik aku suke meleset kat mak aku jerk... kekekek

en_me...
bapaknyer pon comey gak mase kekecik... hihiihihih

HABIHA69 said...

amboi abang muor..tu gambaran bapak mithali tue...jeles lah aku cam ni bang....

Ardzham said...

geratel, geragas, ketetel, ketotol, gelinjang
waduh koe wong jowo hyo?

helmy said...

comel bebeno anak en.muor nie ekk