Friday, February 27, 2009

otak yang boleh re-cycle

cite nih cite mase aku memula masuk kat satu tempat belajo nih.. ade ler 14 tahun lepas.. iskk! 14 tahun? dah tua siot aku..

Mase tu student baru kat sebuah ipt (ipt cekai jerk kat umah kedai) ade minggu orientasi.. bese ler freshie.. pastu kite ade ler jumpe lecturer-lecturer untuk mendengar syarahan.. ade ler beberape org.. ade yg lecturer yg best.. ade yg bosan.. tapi ade satu lecturer nih yg syarahan dia menarik perhatian aku..

cam nih cite nyer..pendek jerk dia cite kat bebudak
Kat US tahun .. (tak ingat tahun ape) ade buat kajian pasal otak manusia.. Dorang nak kaji otak mane yang paling baik untuk digunekan kembali.. kire cam derma organ lah nih.. memule dorang kaji otak orang US.. dorang tengok tokleh pakai.. tak bagus sangat.. dorang kaji otak orang UK.. pon tak bape bagus sangat.. dan bermacam org lagi ler dorang kaji.. yang paling tokleh pakai adelah otak orang jepun.. dorang tengok otak orang jepun dari luaran sahaje dorang dah rejek... memang tokleh pakai ler otak orang jepun nih..

last sekali dorang jumpe satu otak.. otak tu dlm keadaan baik.. memang sesuai untuk digunekan kembali.. dan otak tu ade lah dari orang melayu kat melesia..

pastu bebudak yang dengor pon tepuk ler tangan.. bersorak.. cakap otak melayu power leh gune balik.. siap ade jerit hidup melayu.. aku seperti bese cakap ler ye ye ooo jerk lecturer nih.. Yer ler mane ade orang dok buat pembedahan pemindahan otak.. ye tak...

Lecturer tu senyum.. pastu dia tanye ler.. kenape otak melayu melesia nih yg paling bagus untuk direcycle..? dan bermacam jawapan ler yg kuor.. ade yg cakap keturunan bagus ler.. otak orang baik ler.. otak itu ler otak ini ler.. bermacam lagi ler..

Dan lecturer tu pon cakap.. sebab otak melayu yg paling bagus untuk direcyle adelah.. selalunyer melayu tak gune kan otak... buat kije bodoh.. hisap dadah.. lumbe haram.. bla bla bla.. pung pang pung pang.. dan terus panjang berjela dia bersyarah... hehehhe

tu ler antare syarahan yg aku ingat sampai skang

*p/s bertindak jgn ikot napsu.. ikot ler aqal... kalo ikot napsu ia tak akan menghasilkan sesuatu yg baik.. lagi satu, kalo ikot napsu lesu... heheheh

9 comments:

matakucing said...

BRAINWASH LA KIRA NIE..HAHAHA CAYALAH

Uncle G said...

hehe... dalam makna dia tuh...

berteromber said...

otak lecturer yang mengenakan korang tu memmg bagus...hahaha..

ainzoo said...

ehehh...sama ar..masa g BTN dulu2 pun, sorang fasilitator pun wat citer cmtu jugeks...insap la bebudak ni sekejap.. ;-)

epen said...

kalau ada yg tak paham lagi tak tau le aku....

blackpurple @ jowopinter said...

Aku otak Jawa. Hahaha!

serinditrimba said...

Kita pernah dengar cerita macam tu.
Terus on the spot kita cakap
"Nasib baik aku jawa!"

serinditrimba said...

Kita pernah dengar cerita macam tu.
Terus on the spot kita cakap
"Nasib baik aku jawa!"

Sastri said...

sib baik sas err... campuran... :p