Friday, May 23, 2008

Al Fatihah

'Wahai manusia yang beriman, ingat lah! Dunia ini tempat tumpangan sementara, akhirat jua lah tempat yang kekal untuk selama-lamanya'

Tadi aku dapat satu berita.. mak long(kakak ipar abah aku) aku meninggal dunia hari nih.
Aku tak berapa kenal ngan arwah mak long. Kadang² jek jumpe. tu pon mase zaman sekolah dulu.

Anak-anak nya aku ade ler jumpe.. Abg ramlee, Kak jun, Kak yah dan ade lagi sorang aku lupe namenya. Yang lain-lain seingat aku, aku tak pernah jumpa (ade ler 2 3 orang lagi).
Pak long pon dah lame meninggal mase aku kecik. Rasenye aku tak pernah jumpa.

Selalunya anak-anak arwah pak long kalo balik muor dorang akan tuju umah aku dulu, jumpa abah aku. Kak yah pernah cakap, abah aku is the coolest pakcik.
Mungkin sebab dulu abah rapat ngan anak-anak arwah Pak long. Abah pon pernah menumpang tinggal sekejap kat umah paklong kat kl.

Tak banyak bende yang aku tau pasal keluarga paklong...
Sekiranya jumpe kat tgh jalan pon lom tentu aku dapat cam anak-anak pak long.. ape tah lagik anak-anak mereka yg berpangkat 'anak sedare' pade aku..

Ape-ape hal.. semoga Allah mengampunkan segala dosa pak long dan mak long.. dan menempatkan mereka di kalangan orang-orang yang beriman..

Mungkin hari Jumaat ni boleh memberikan sesuatu..

No comments: