Monday, June 9, 2008

Pak lah, PM pujaan ramai

Ramai orang suke PM malaysia..
Oleh kerana suke mereka memberi pelbagai gelaran kepade Pak lah.
Ini menunjukkan Pak lah menjadik ingatan kepada rakyat malaysia

Antara gelaran yang pernah aku jumpe ade lah
Pork lah
Pak Bodolah
Fuck lah
Pak lah tido
Pak celaka
Pak lah takde telor
Pak lah pondan tua
Pak lah lembab
Pak lah gatal
Pak lah miang
dan bermacam-macam lagi gelaran..

ini menunjukkan pak lah akan selalu diingati oleh rakyat melaysia hingga hari kiamat.. dalam buku sejarah jugak akan dicoretkan tentang pak lah yang cemerlang,gemilang,terbilang, termiang dan mate keranjang macam sembilang(ni lirik lagu r azmi)

kat sesetengah tempat gak... name pak lah digunakan pade makanan..
yg aku tau 'ROTI PAK LAH' maksudnya ialah roti canai tanpa telor..

hebat pak lah... sampai namenye pun digunakan pade roti..
dato onn, dan pm sebelumnya takde lah org gune pade makanan...
pm yg sebelumnya pun takde ler banyak name gelaran yg manja dan senang diingati hingga akhir hayat...

tapi aku bukan cam dorang...
ape yg akan aku ingat ialah Pak lah ialah bapak mertua kepade KJ (kj-boleh ditafsirkan ngan pelbagai makna)
dan jugak adik beradik kepade Patrick badawi (org yg membantu ramai melayu dengan projek yg berege billion billion billion)

dan akhir kata untuk rakyat melesia, Kenang lah pak lah dalam tidormu...

6 comments:

mama ranggie said...

;)no komen!

Uncle G said...

haha... sabaq... sabaq... tengok ape yang naik dulu... sabaq

blackpurple @ jowopinter said...

Lantak kau Lah. Hahaha!

Uncle G said...

" Maka alangkah buruknya seorang presiden, atau sultan, atau raja, atau perdana menteri, atau menteri besar, atau menteri yang makan dengan mewah daripada peruntukan harta negara atau negeri sedangkan rakyatnya dalam kesusahan. Ketika rakyat membilang butiran beras, helaian ringgit untuk persekolahan anak, keperitan membayar sewa rumah, api dan air, sementara mereka yang berkuasa ini pula menghadiri jamuan negara dan negeri itu dan ini. Bermewahan dengan pertunjukan dan hiburan dari peruntukan wang negara. Kemudian bercuti rehat, tanpa rakyat ketahui apakah kepenatannya untuk rakyat. "

petikan dari sebuah blog..


tok renungan kite bersama....

Aleeya said...

adehhh nama bos ku disebut2 di sini, klo bos ku pak lah tengok ni, harus dia meroyan 100 hari hahahahahah

ah tok said...

Konflik! Maksud saya tajuk entri dan catatan dalamnya. Haha!