Tuesday, July 22, 2008

SATU KELAB DI SEBUAH BANGLO

Ade satu kelab nih, dulu best.. ramai org gi kelab nih.. memacam aktiviti dibuat
Dulu kelab nih bersih, terjage dan orang-orang berpangkat kelab nih semua best best belake.. melayu jerk alat-alat kat kelab nih..

Tapi tu dulu... lame dah.. mase orang lame jage kelab nih..
Tapi skang kelab nih.. sedih ler aku nak cakap..
Dalam dia ishh dah macam tong sampah.. kotor.. busuk... pekong.. katek.. bau stokin bau bangkai.. dan yang sewaktu dengannye..

Mungkin sebab orang atasan kat kelab nih skang nih memang pengotor.. mulut busuk, mulut bau bangkai.. mulut umpame ketor..

Ape yang aku pasan skang nih.. orang atasan kat kelab nih selalu bawak kipas.. tak tau nak kipas ape.. pastu dorang lak selalu menipu, korup, pengor, kenyor dll. Dan ade lak tampal doa pendek untuk naik pangkat dengan segera.. Doa dia cam nih bunyi nyer.. 'ampusana ampusini' tu ler doa dia..

Dan skang nih.. org atasan kat kelab nih kalo dok dlm kelab tu suke dengor lagu..
lagu Pak Pandir, tajuk nyer Yang Remeh Temeh kalo tak silap aku. Dan dorang suke nyanyi part lirik dia camnih
'Rela jadik tunggul, rela jadik patung, tunggu dilelong... suruh anggok anggok, suruh geleng geleng, oh pujilah aku ampulah aku, senang hidup mu'
Aku tak tau pesal dorang suke benor part tu.. lagi satu dorang dengor lagu.. ape tu? alaa.. yg ade anggok anggok geleng geleng.. tunduk tundukk..

Kengkadang dorang tengok cite lame.. Dorang suke tengok cite P Ramlee.. cite 3 Abdul sebab nyer ade watak tuan penasihat 25% dlm cite tu
Lagi satu cite Nasib Labu Labi.. dorang ketawe berdekah dekah bile tibe part Haji Bakhil marah Labu.. cam nih dialog dia
Haji Bakhil 'Bodohhh!'
Labu 'Hamba bodoh tuaaaannn'

Bagi Ahli biase, skang nih dorang hanye dibenarkan dok kat kemah yg disediakan di tepi banglo tu.. Dapat ler makan mee sipot, epok-epok, mee siam, tempe goreng dan minum sirap bandung.. Kalo mase ahli bese datang pemimpin mereka berade di dalam banglo tu, dapat ler ahli bese nih selai kain pelikat kaler biru siap tandatangan pemimpin mereka.. dan kengkadang dapat ler beras sekampit..

Aku tengok skang nih makin ramai ahli bese dah menjauhkan diri dari kelab tu.. mungkin dah tak tahan kot ngan kebusukan dan kenpengoran dan kekenyoran orang-orang yang berpangkat...

Eh kalo tak silap dorang ade projek baru arrr.. dorang nak wat tugu dari batu kerikil.. kalo dah siap nanti sape nak tengok ken bayor duit.. mesti tugu batu kerikil tu cantik giler.. Dan untuk riadah pulak dorang nak buat Paritcup..
ade lumbe jong,, ade lumbe kuda parit.. ade pertandingan memancing ikan betok dan ikan guan.. Untuk anak anak ade pertandingan tangkap ikan rainbow.. makin busuk ler kelab tu ngan bau parit..

Aku rase kalo tak tuko orang atasan kelab tu.. akan hancur ler kelab tu...
Bile ler dorang nak sedor nih.. nampak sangat ramai yang sombong, ujub, riak, takbor dalam kelab tu...

4 comments:

mamaranggie said...

lawak betui lah..hehehe...

xrajunax said...

haha
ahlinya mengaku mereka adalah tuan.
malangnya tuan itu sekadar di atas surat jemputan, surat bank dan surat saman.

Sambal Tumis said...

Eloklah ahli ahli biasa tu join kelab lain yang lebih baik dan lebih berwibawa yang tak jauh dari situ. Ketua2 kat sana alim2 belaka. Hidup sederhana dan lebih mementingkan ahli2 biasa dari pak ketua. Rumah kelab dia pun cantik kaler hijau belang putih. Sejuk mata memandang...

blackpurple @ jowopinter said...

Kelab Sarkas macam itulah Muor. Ha ha ha!