Monday, July 28, 2008

SATU KELAB DI SEBUAH BANGLO PART II

Baru baru nih kelab tu ade buat mesyuarat.. Aku tak gi beb.. Tanya bapak aku.. bapak aku tak dpt pon surat panggil mesyuarat. Bapak aku tak dijemput.. mungkin sebab bapak aku pernah sound orang-orang atas kelab tu.. yer ler.. bende yang tak betul kene ler tegor..

Aku ade tengok beberape gambor perjumpaan kelab tu..
lerr Generasi tua jerk yg ramai.. mane generasi mude? Aku tengok mase hari pertabalan calon calon pemimpin aritu punye ler ramai generasi mude berkonvoi naik moto bawak bendera.. sepanduk.. kain pelikat biru bertandatangan ketua pemimpin.. Kenape ek? mungkin sebab mesyuarat tu takde diedarkan kain pelikat dan beras
sekampit kot.. Atau mungkin yang reramai konvoi tu umor di bawah 21..?

Lagi best ade gak cawangan kelab tu tak leh wat mesyuarat.. tak cukup korum katenye.. tu ler saper tak soh sediakan papan carom.. kalo ade mesti cukup korum

Bebaru nih.. ade kawan aku citer.. ade antare ahli kelab tu bumbung rumah mereka jerk skang nih kaler biru.. tapi dlm dah kaler lain ler pulak.. Salah satu syarat nak jadik ahli kelab tu.. kalo kat umah serba serbi kene kaler biru.. bumbung.. dinding.. langsir.. dll..

Mungkin skang ahli kelab tu dah tak minat ngan kaler biru.. tu sebab ler dlm umah dah kaler lain.. Cam bapak aku.. yg aku tau dari tahun 89 lagik bapak aku hanye memakai topi biru.. tapi yang lelain bermacam kaler.. yer ler takkan main ikot jerk.. takkan ler pemimpin soh terjun parit kite nak ikot.. lain ler ade pertandingan terun tirok mase Paritcup..

Banglo yang menempatkan kelab tu masih lagik biru.. cantik.. luor jer ler.. kat dalam dah kusam.. dah ade kulapak.. kaler luntur.. nasib baik tak berteritip..

ntah ler ape nak jadik ngan kelab tu.. tendang jek pemimpim/orang atas yang pengor dan kenyor.. ganti ngan pentadbiran baru (kalo nak ramai orang gi kelab tu ler) Tapi aku rase tak perlu ler... roboh kan jerk banglo tu.. dah busuk dan pekong sangat dah.. bau cam bangkai dinosor dah..

Ni kalo tak paham base gak tak tau ler.. Ahli dah pernah cakap.. sampai terjuih bibir dan berbuih mulut.

No comments: