Wednesday, July 2, 2008

Korang kate

Ni adelah hasil penulisan ketidakpuasaan hati beberape orang terhadap beberape orang yg lain..


Korang kata.. korang akan membantu kiteorang.. akan dengor sore kiteorang.. Tapi korang leh lak sokong kenaikan rege minyak.. haritu ye ye ooo jerk cakap bekerja untuk kiteorang.. last-last korang sokong bende yang membebankan kiteorang.. mulut korang memang manis... eh silap.. mulut korang memang busuk cam setokin, cam bangkai.. mulut umpame ketor (sesape yg tak tau ketor tu ape sile bertanya), hati qaudu...eh! korang pernah tak rase sup kasut?


Korang kate.. korang ni org islam.. bini korang kate dia terpikat ngan korang sebab korang ni selalu mengingatkan pesal agame (ni ade mak jan cakap sebelum kawin ngan pak jan) tapi.. bini korang pakai tudung pon jambul terkeluor.. siap lage pipi ngan artis bollywood, mazhab mane yerk korang ikut? korang amek gambor ngan amoi siap peluk peluk pinggang lagik... pastu ade lak gambor korang minum sake.. tak tau lak kalo gambo tu super impose... sekali kiteorang ketis korang, berterabur tulang rusuk korang..

Korang kate... bile mase susah, kite sesame susah... huarghhh ptuiii! Skang nih kiteorang jerk susah.. korang bukan merase cam kiteorang.. korang gaji besor.. sumer org sponsor... ade penasihat 25%.. sib baik takde tukang cebok berak... kalo tak mesti gaji dorang pon besor.. pastu mase banjir, korang datang hanya untuk salam-salam, cedok makanan, amek gambor, diiringi pembodek pembodek korang.. pastu ade lak org cite (pakwe amoi ipoh kot) yg dia bercuti ngan korang kat atas kapal layor mase banjir aritu.. nak aje kiteorang tampor korang laju-laju..

korang kate... bile susu naik rege leh menggalakkan ibu menyusukan anak.. eh korang nih dedulu nyusu sampai umor bape tahun yerk? ade sampai 6 tahun tak korang tergantung minum susu cap gantung? bini korang dulu kalo minum susu mase ngandung minum susu ape yerk? susu korang ker? eh korang ade susu ker? korang sebelum jadik menteri cakap berdego-dego.. bangkang kenaikan rege barang ler.. kerajaan patut kawal rege barang ler.. ni baru bape bulan korang jadik menteri.. telor sudah hilang... ke korang tinggalkan kat kampung? korang pandai,belajo kat sekolah 10 tingkat, tak pandai nyer(tidak pandai-boleh ditukar ke perkataan lain, ikut kesesuaian) 20 tingkat. pengor dan kenyor ler korang nih..

Korang kate.. korang nak naikkan taraf perkhidmatan kenderaan awam.. tapi skang bile minyak dah naik rege kiteorang terpakse gune kenderaan awam.. hasilnye.. memang menyirap sirap.. kiteorang nak gi putrajaya sket nyer susah kalo dr ktm serdang.. bas setengah jam sekali.. ermm mungkin setengah jam tunggu bas tu dah cukup efisien, dah cukup tinggi taraf pade korang.. kalo mase gi kije dan balik kije laks.. korang tak tau camner org berhimpit dalam komuter.. dah macam sardin (pesal org gunekan sardin aku pon tak tau.. kan lagi best kalo gune laici).. ngan bau nyer lagik.. ngan awek-awek terpakse cium bau ketiak laki.. yer ler.. kate laki lagi tinggi
dari pompuan.. kengkadang tren tu lak takde aircond.. ade ler gak pompuan pengsan dalam tren tu... korang ade rase ker cam kiteorang rase? skang nih kalo kiteorang naik kenderaan awam, mase kiteorang banyak kat kenderaan awam.. dan mase kiteorang ngan anak anak dah kurang.. makmur betul kehidupan mase skang nih... kepala hanggok korang lerr

korang kate.. sebelum pilihanraye korang nak rampas negeri yang bukan korang punye.. korang jamin negeri korang sifar musuh korang.. korang jamin musuh korang takde kat negeri korang.. skang ape dah jadik? Bukannye ape... korang tau tak sebabnyer? Ade ler kengkawan korang yg ujub, riak, takbur sombong, bongkak, berlagak, beke, penipu.. huarghh ptui... wak lu lengkung ler..

korang kate... tempat kite selamat.. selamat yg mane? cikgu selamat bapak kepada khairul anuar akak pakcik tu ker? heheh sori kiteorang melawak.. selamat? ok ler... dalam sotkabor pon takde cite perang kat negare kite nih.. yg ade cite rogol, rompak, curik, bunuh, tu jerk.. takde pon cite perang kan?

korang kate... tempat kite aman.. aman yg mane? aman yg kije posmen tu ker? alaa... yg terpakse kije siang dan malam untuk tampung keluarganya yg seramai 8 org tu.. yer ler skang semua mahal kene ler kije siang dan malam ... heheh sori termelawak lagik.. aman.. yer ler.. tempat kite masih aman.. takde pon mat rempit yg bising bising tengah malam.. takde org gaduh.. takde along ugut org kutip duit..

korang kate.. tempat kite makmor.. eh ade ker kuih makmor time nih? bukan ker time raye baru ade.. makan ngan kopi cap 434 pon sedap gak tu.. eh bukan yerk..? heheh sori gurau jerk.. yer skang nih memang makmor.. rakyat mane ade tertekan ngan kehidupan di alam maya skang nih.. nak nak kalo yang berada di alam maya percintaan.. laki bini pon kene kije skang sebab terlalu makmor.. anak-anak pon lebih ler mase ngan penjage.. oh makmornyer tempat kite yerk... eh korang ade jual kuih makmor? takde? subal ler korang nih

skang nih.. cube korang dengor laks ape yg kiteorang nak kate.. kiteorang rase cam nak hagolkan kepale korang kat dinding jerk.. kiteroang nih bukan generasi kain pelikat selai dan generasi beras sekampit.. kiteorang nih generasi baru.. kalo korang bagus korang akan stay, kalo korang palat.. kiteorang akan membuatkan korang menangis tak berlagu.. eh cube korang baring bagi kiteorang pijak risik korang tu..

yg nih korang tak yah cakap.. pon kiteorang dah tau..
korang kate.. kije bersame-same korang.. kiteorang kije.. korang jerk tido.. sangap tol korang nih

4 comments:

kaca said...

hehehe..good point of view, the way of explanation memang bagus. nice ahhh.

keep up the good work.

blackpurple @ jowopinter said...

Ha ha ha!

Ikut suka hati korang-Lah. Aku nak tido.

Ha ha ha!

mama ranggie said...

korang pikir lah sendiri...

Sastri said...

kat mana-mana pun leh terlelap kan?