Thursday, July 17, 2008

surat penyokong pak lah lagik

Kepade pak lah.. PM kesayanganku

Telah beberape hari saye pendamkan perasaan saye ini. Saye berase teramat amat sedih, kerane pak lah hendak meletak jawatan pade 2010 nanti.. telah abes air mate ini... dah tak mampu nak kuor walaupon letak bawang..

Pak lah tau tak Pak Lah.. ketike pengumuman itu disiarkan di tv, saya cube mengalihkan microphone (ala... macam pak menteri buat mase Che Det nak letak jawatan tu), anak-anak saye yg 5 org serentak menjerit 'No no no.. u cant letak jawatan' (alaa.. macam Tok Pidah jerit mase Che Det nak letak jawatan tu).. isteri saya berlari dari luor rumah sampai patah kasut tumit tinggi dia (pon macam tok pidah).. Memang hidup kami sekeluarag tidak keruan,mandi tak basah, tidor tak lena..

Tapi.. mengapa mase pak lah umumkan nak letak jawatan.. takde menteri menteri yang kelakuan nyer seperti saye sekeluarge? terjerit sambil mengenepikan mikropon, menangis-nangis di atas pentas.. belari sampai patah kasut tumit tinggi, berguling sambil mengesek kaki.. menutup mulut Pak Lah supaye tak bercakap, kalo ade selotep mesti mulut Pak Lah dah diselotepnya.Mengapa takde yg berkelakuan begitu? Malah kenyataan mereka di sotkabor seolah-olah mereka gembire.. yer ler.. siap cakap terharu, siap ckp akor, siap ckp hormat keputusan pak lah, pastu ade lak cakap tempoh tu terlalu lame.. ade ke patut? Tak patut betul. Nampak sangat mereke itu mempunyai kepentingan sendiri dan tidak menyokong pak lah.. pengor dan kenyor tol ler dorang tu...

Nampak nye saye dan keluarga saye lagi menyayangi pak lah dari mereka mereka tersebut.Pak lah... dalam mase 2 tahun nih.. saya amat-amat ler berharap pak lah menggunakan tempoh yang ade dengan bermanfaat.. Pak lah kene buat projek yang besor besor.. panggil ler Patrick Lim, KJ dan anak pak lah buat projek besor besor itu..

Pak lah tak teringin ker tengok anak melayu jadik manusia terkaye kat melesia nih? Anak melayu yg kalahkan jutawan gule.. Mungkin lepas tu tempat pertame org paling kaye kat melesia nih kite leh gelarkan jutawan setem atau jutawan bas.. kalo patrick lim nak jadik melayu.. dia kene tuko name lak ke patrick badawi.. pastu baru ler ade melayu jadik jutawan monsooncup atau jutawan masjid..

Saya ade satu cadangan untuk Pak Lah.. ape kate Pak lah buat masjid batu kerikil kat kampung saye? Saye tengok batu kerikil tu cantik gak.. nanti mesti ramai orang dtg tengok.. Atau Pak lah buat Paritcup, kat kampung saya kerna kat kampung saye banyak parit.. nanti boleh ler orang kampung meniaga burger ker, air sirap ker.. epok-epok ker.. mee siam ker..mee sipot kerr.. leh gak menjana pendapatan orang melayu. Lagi satu nih pak lah.. rege minyak dan tol Pak lah kene naikkan..
Bior jiran saya yang sokong pembangkang nih kene darah tinggi.. padan muke die.. hahahahah

Pak lah dalam mase 2 tahun nih, saya harap Pak lah pikirkan ler balik cadangan Pak Lah nak letak jawatan tu. Nanti Pak Lah cakap ler Pak Lah terlupe ker.. tak ingat ker.. ape-ape pon boleh.. kan Pak Lah pernah bohong sunat mase nak kawin ngan bini pak lah skang nih, mase nak bubar parlimen pon pernah.. dan latest mase minyak nak naik..

Pak lah mase zaman Che Det(saya benci org ini).. 3 timbalan dia tak naik jadik PM.. ni Pak Lah baru sorang.. si Najib tu.. ape kate, Pak Lah buang Najib.. pastu lantik Muyidin.. pastu buang Muyidin lantik Adnan.. pastu Nik Aziz lak.. eh Nik Aziz pembangkang yg tak tau konsep islam Hadari.. tokleh..pastu Mat Hassan.. Last sekali.. Pak lah buang Mat Hassan lantik ler pemuda harapan bangsa yang bergaya, tampan, menawan, jejaka anggun malaya, lemak bekrim disukai ramai... si KJ.. wahh mesti hebat kalo KJ jadik PM.. tak dapat saye nak membayangkannye..
Saya harap Pak Lah memikirkan pendapat dan cadangan saye ini..

Akhir kate sambutlah salam sayang teramat sayang, salam rindu teramat rindu dari saya disini


Hail Pak lah!

p/s jangan luper yerk kain pelikat siap autograf.. kaler dia saya nak kaler biru. dan jemput ler datang ke rumah saya boleh pekene sayur hidroponik dan ubi..

3 comments:

mama ranggie said...

hidup pak lah!hiks...

A t i Q a h said...

Pak Lah! I lapppp U!
Blueh.

dynamicmachine said...

surat yang menarik dan kelakar