Friday, October 3, 2008

cite raye

2 hari sebelum raye tu aku ade ler buat blind date ngan seorang blogger dan seorang forumer di forum.cari.com.my (kat thread johor).. Saje jerk nak jumpe. Blackpurple/jowopinter name nyer.. Jumpe kat kedai Ji Tom Yam kat Parit Bakor (dia cam tak pasan jerk kewujudan kedai nih kekekekek). Aku ingat dia berisi.. senang cite gumuk ler.. rerupenye tidak.. slim jerk.. atau senang citer sekeping jerk... kekekekek... Terime kasih ler black sebab banje aku minum aritu.. Ntah bile ntah dia nak banjer aku makan sup tulang/ekor..

1 hari sebelum raye tu aku dok basuh kete.. Tengah tengah basuh kete.. aku terpandang sorang mamat nih yang dok dekat umah aku (kire jiran aku ler) datang... Mamat nih setau aku.. kije nyer mencari besi buruk.. Ade ler sore sore yg mengatakan dia nih ade curi besi.. pastu isap dadah lak.. Tapi kalo tengok dari penampilan memang ler org cakap ngisap dadah.. Dia bagi salam.. aku dok jawab ler.. Pastu dok tanye bapak aku ade ke tak.. lantas aku panggil ler bapak aku.. Eerupenye dia nak bayor fitrah utk dia dan keluarge dia..

Pastu ade ler member aku datang (lagi tua dari aku pon datang) Dedulu dia kije kapal.. dia ade ler cite kat aku.. dia stone.. mabuk dll (yg sewaktu ngan nya) Pon carik bapak aku nak bayor fitrah..

Malam raye tu (12.45 mlm) aku dok sibuk ler gosok baju, isik duit raye dalam sampul.. Tetibe adik aku dok panggil bapak aku.. aku dok intai ler.. nampak ler cahaye lampu kete.. Rerupenya de ler sorang mamat nih dtg ke rumah nak bayor fitrah.. Rase cam kenal.. tapi mamat tu rasenyer tak dok kat kampung aku.. Mungkin mase tu amil kat kampung dia dan tempat lain dah tido kot..

Mase nak semayang raye.. imam dok bangun.. aku tengok.. owhh bukan bapak aku yang imamkan.. kate aku dalam hati.. lepas solat tu imam tu pon duduk.. bapak aku pon bangun dok bace khutbah.. Aik! pelik gak.. Rerupenya bapak aku cakap.. imam tu al-quran, bahase arab, hadith.. semua dia leh bace.. cume tulisan jawi jerk yang dia tokleh bace... ooo patut lah..

Pagi raye tu.. lepas solat sunat aku dok pegi kedai.. Nak beli barang.. Ade ler amoi yg leh tahan comey dok jage kat kedai tu.. Lepas aku bayor.. dia bagi ler duit balance.. Yangg menarik nyer care dia bagi duit tu kat aku.. Dok pegang ngan dua jari (jinjit) dan manjatuhkannyer di atas tapak tangan aku... Ermm mungkin dia tau kot bukan muhrim .. nanti terbatal lak air semayang aku... Respek siot kat amoi tu... heheheheh

Dan malam raye kedua.. aku meninggalkan anak aku sehari kat umah bapak aku.. Kene balik semban.. Wife aku kije.. Kepale dok pikir.. ok ker tinggal kan anak? tak nangis ker? tak mencarik ayah nyer ker.. dll.. Wife aku relek jerk.. aku yang memikirkan nyer sangat... kekekek. Tak sampai sejam tinggalkan anak aku, dah soh wife aku call orang tua aku tanya keadaan anak aku camner..

Dan hari raye ke 3.. aku kat opis.. walaupon takde orang aku dtg opis gak.. Boring dok umah... buat entry nih.. Tengok tengok kot ade kije yang pending ker (ade kije tapi comfirmation mengenai perubahan lom dapat dari orang yang sepatutnya). Ni kang nak gi usha kot kot ade kedai bundle yang bukak.. ermm Malam kang balik semula ke muor... yeaaa Besok rancang nak beraye kat umah cikgu ct lak

5 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum
bab yang tinggalkan anak tu, wah mmg ada bakat jadi ayah mithali...
hehehe mengalahkan ibunya plak..
bagus2... teruskan usaha anda..
yang pasal amoi tu, mmg i respect gler kat die... sbb bukan muslim pun tau halal haram dlm islam... hehe

Anonymous said...

Ha...

Siannya kena tinggal.
Kita kalau tinggalkan U-ul, macam orang gila pulak dibuatnya. Sampai mak naik angin .. sampai U-ul nak angkat tepon tanya mak kita apa tau.. "Abu eh???" Kalau mak kita kata "ha'a Abu tepon" .. anak kita lari. Boleh??

G makan kat Pt Bakar.. ha ha..lama sungguh tak makan kat situ. Asyik lalu je ke hulu ke hilir

kojah said...

samat ari ghaye bang...=)

Qaseh Bidadari said...

bilo nak turun PD ni?col2 ler dulu kalo nak dtg yo!

blackpurple @ jowopinter said...

Cheh! Aku yang tegap, gagah dan sasa ni kau kata sekepig. Ha ha ha!