Friday, October 10, 2008

Sayang

Aritu aku ternampak satu baju metallica kat satu blog,blog incik mata kucing..cantik baju tu.. Pastu aku tanye kat tuan punye blog tu.. nak jual ke tak baju tu..Dia cakap tak nak.. Sayang siot dia ngan baju tu..

Aku pon ade selai baju metallica gak yang menjadik koleksi aku yang terawal.. Hampir hancur baju tu. Dah reput, berlubang sane berlubang sini.. kaler dah pudor..Senang citer dah setaraf kain buruk ler.. tapi aku masih lagik simpan sebab aku sayang..

Sebut pasal sayang nih.. kalo seseorang yg menyayangi seseorang, dia akan sanggup melakukan sesuatu utk orang yg dia sayang.. Yer ler sayang gile babeng.. Yer tak? Tapi ade gak yang sayang ade makne.. Sayang dengan niat untuk mendapatkan sesuatu. Sayang jenis nih ade diamalkan di dalam sebuah kelab yang bangsa yang teragung.. heheheh

Bile sebut tak sayang jerk.. korang tau ler.. Kalo org tu buat sesuatu yg bagus (tapi sebenornya tak bagus)orang buat dek jerk... Kalo orang tu cakap dia nak letak jawatan dalam kelab bangse ajaib, orang ramai akan bertepuk tangan dan bersorak tande gembire.. Kalo boleh nak soh cepat.. tak yah tunggu tahun depan ker.. tahun lagik satu kerr...menyampah tengok muke dia lelama.. lembab.. tak kering.. pengor dan kenyor..Tu ler yang orang akan cakap bile tengok org yang tak disayangi...

Tapi ade gak orang orang yang tak sedor diri.. Dia rase diri dia disayangi.. tapi sebenornya yg menyayangi tu hanye ler tukang kipas dan yang tau bace doa 'ampusana ampusini'.Bile dia rase dia disayangi mule ler cakap berdego-dego cakap ye ye ooo.. pastu mule ler berperangai seperti berok di jalanan.. kekekekkek

So jadik ler orang yang semua orang sayang.. jgn jadik orang yang dibenci atau orang yg disayangi dengan niat membodek..
baju yang aku sayang.. abg aku bagi mase dia balik dr state.. tag metallica.. underlicense to brockum, production year 1991.. antara hasil tangan terbaik pushead, Kalo dah sayang, buruk camner pon kite simpan.. dah berbelas tahun dah.. kalo tak sayang.. baru 2 bulan pakai dah buang.. atau 2 tahun pakai dah buang? atau 2 penggal jerk? kekekek



11 comments:

Si Jambi Darat said...

perghh..mmg rare baju metallica tu..
aku stuju ngan pendapat ko..kalo kita syg kita sanggup wat apa je kan..simpan elok2 baju tu..
aku ada baju the cure abg aku belikan masa dia di UK.tp x sampai berbelas tahun lagi la..hehehe

mama ranggie said...

mama minat lagu enter sandman-metallica tu..syhh..mama layan gak metal ni..hehehe...

matakucing said...

erhh senario sekarang..sayang aa makna tu..muahaha..syang plastik tu. weh ts ko tu dah kira vintage siot..giler lawo..aku ada jumpa yg gambor tengkorak pushead tu tp re-print design dia pon lain skit punye.

muor76 said...

jambi...
sayang nih tak dpt dibandingkan ngan sebarang objek atau perkataan

baju yg dijadikan koleksi nih tibe kat cucu kite mesti melantung regenyer

mama....
hb mama tak jamming lagu metallica ker?

mate-kucing
utk design yg nih rase aku ade 2 design yg belakang nyer berbeza.

Uncle G said...

erkh... kalau aku tak sayang... aku akan buang 1 blan atau 1 tahun atau 1 sem atau 1 penggal je


HEK HEK HEK.. tapi sayang.. masih ramai sayang

blackpurple @ jowopinter said...

Kau orang Muhyiddin kan Muor?

He he he!

serinditrimba said...

ha??

Betul betul... kalau kita sayang sampai bila2 pun simpan. he he ...
ada pemberian orang tu, dari tahun 1994 kita simpan sampai sekarang. Boleh?

RAZAK said...

ADA GENG CUMA XCKP TANGAN NAK MASUK KAN. NNT AKU USAHAKAN...

muor76 said...

uncle g..
sepatutnye yg kite tak sayang tu tak harus wujud... kekekekek

black...
aku bukan org muyiddin arr.. cume sekapal jerk... kekekekek

serindit..
kalo kite sayang.. simpan sampai bebile.. walaupon kengkadang yang kite sayang tu dah takde depan mate.. tapi simpan ler di dalam ingatan dan jadikan ia sebahagian dari idup kite

razak..
masukkan.. masukkan.. kot kot kalo ade berkenan leh tanyer..

NieZearm said...

baju koleksi aku pulak dh kena rembat.. hampeh tul...

muor76 said...

niezearm..
ko collect baju ape eikk?